آشنايي با لپ‌تاپ HP G62
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
آشنايي با لپ‌تاپ HP G62
نوشته شده در دو شنبه 5 ارديبهشت 1390
بازدید : 574
نویسنده : MRK

همان‌طور كه احتمالا از شماره‌هاي قبلي به ياد داريد، تا كنون به معرفي و بررسي چندين مدل از لپ‌تاپ‌هاي سريPavilion  شركت HP پرداخته و نقاط قوت و ضعف آن‌ها را برشمرديم. با اين وجود همانند ساير توليدكنندگان لپ‌تاپ، محصولات شركت HP نيز تنها به خانواده مذكور محدود نمي‌شوند. سري G، خانواده ديگري از لپ‌تاپ‌هاي HP را تشكيل مي‌دهد كه داراي مدل‌هاي متنوعي است. لپ‌تاپ‌هايي كه در اين سري قرار مي‌گيرند به دليل ويژگي‌هايشان گزينه مناسبي براي استفاده روزمره كاربران محسوب مي‌شوند. در واقع به HP مدعي است كه سري لپ‌تاپ‌هاي G اين شركت تركيب مناسبي از عملكرد، زيبايي و قدرت را به كاربرانشان نويد مي‌دهند.

لپ‌تاپي كه در اين شماره به بررسي آن خواهيم پرداخت، از اعضاي همين خانواده به‌شمار مي‌آيد و G62-b57EE  نام دارد. اولين نكته‌اي كه در ظاهر اين لپ‌تاپ نظر كاربران را به خود جلب مي‌كند بدنه مشكي رنگ آن با ساختار ويژه و منشوري است كه باعث مي‌شود اثر انگشتان شما در هنگام لمس درب يا بدنه لپ‌تاپ، روي آن باقي نماند. اين همان گزينه‌اي است كه امروزه بسياري از خريداران ‌لپ‌تاپ به آن توجه بيشتري نشان مي‌دهند. در واقع كاربران بسياري از ابزارهاي الكترونيكي امروزي تقريبا عادت كرده‌اند كه دايما در حال تميز كردن ابزارهاي خود باشند كه لكه‌ها و اثر انگشتان آن‌ها را مثل يك آهن‌ربا به خود جذب مي‌كنند.

هرچند كه ويژگي‌هاي ظاهري يك لپ‌تاپ براي كاربران اهميت زيادي دارند، اما پيكربندي سخت‌افزاري و امكانات اين ابزارها به‌عنوان پارامترهاي اصلي براي تصميم‌گيري هنگام انتخاب آن‌ها در نظر گرفته مي‌شوند. امروزه پردازنده‌هاي سري Core i شركت اينتل به‌ گزينه‌هاي استانداردي در بازار كامپيوترهاي قابل حمل تبديل شده‌اند كه با توجه به تنوع مدل‌ها و امكانات خود، هر سليقه و نيازي را برآورده مي‌سازند. لپ‌تاپ G62-b57EE به يك پردازنده 460M-Core i5 با فركانس كلاك 2.53گيگاهرتز مجهز شده است كه 3 مگابايت كاشه L3 در اختيار دارد. به دليل پشتيباني 460M از فناوري Hyper Threading، اين پردازنده قادر است به‌طور هم‌زمان تا 4 رشته پردازشي را اداره كند.. همچنين حضور فن‌آوري Turbo Boost در ساختار اين پردازنده، فركانس آن‌را تا 2,8 گيگاهرتز افزايش مي‌دهد.

لپ‌تاپ مورد بررسي ما به 3 گيگابايت حافظهDDR3  مجهز شده است. G62-b57EE همچنين از يك هارد ديسك320 گيگابايتي با سرعت چرخش 7200 دور در دقيقه بهره مي‌گيرد. از سوي ديگر، درايو اپتيكال DVD+R/RW آن كه در سمت راست بدنه لپ‌تاپ قرار گرفته از فناوري LightScribe پشتيباني مي‌كند. همان‌طور كه مي‌دانيد، اين فناوري به شما امكان مي‌دهد ليبل‌هاي دلخواه خود را روي قسمت پشتي ديسك‌هايي كه با آن سازگار هستند، حك كنيد.

از ويژگي‌هاي گرافيكي G62-b57EE مي‌توان به صفحه نمايش 15,6 اينچي آن با نور پشتي LED اشاره كرد كه تفكيك‌پذيري 768×1366 پيكسل را در اختيار شما قرار مي‌دهد. همچنين كارت گرافيكي تعبيه شده در اين لپ‌تاپ نيز مدل Mobility RadeonHD5470 است. اين كارت گرافيكي از DirectX 11 پشتيباني مي‌كند. بهتر است بدانيد سري كارت‌هاي HD 5000 براي كدگشايي ويديو‌هاي HD از پردازنده فناوري بهبود يافته UVD2 (Unified Video Decoder) استفاده مي‌كنند. نسخه اين فناوري از قابليت كدگشايي هم‌زمان دو رشته HD (در صورتي كه كارت گرافيكي پهناي باند مورد نياز را تامين كند) برخوردار است.

صفحه كليدي كه در ساخت اين لپ‌تاپ به كار رفته مانند لپ‌تاپ‌هاي سري Pavilion داراي تعدادي كليد چندرسانه‌اي در سمت چپ صفحه كليد است كه دسترسي به صفحات وب، ايميل، ماشين حساب و... را براي كاربر آسان‌تر مي‌كنند. با اين وجود، همان‌طور كه پيش از اين در بررسي ساير مدل‌هاي سري Pavilion نيز ذكر كرديم، حضور اين كليد‌ها در كنار كليد‌هاي Tab، Shift، Ctrl و ... مي‌توانند هنگام كار با صفحه كليد براي كاربر مزاحمت ايجاد كنند.

 


صفحه لمسي G62-b57EE مجهز به دكمه خاموش و روشن بوده و از قابليت لغزاندن صفحه (scroll) در دو جهت عمودي و افقي برخوردار است. با اين حال، وقتي اين لپ‌تاپ را باز مي‌كنيد برخلاف ساير محصولات مشابه بخش معيني را به‌عنوان پد لمسي نخواهيد ديد و تنها در زير بخشي كه انتظار مي‌رود پد لمسي دستگاه قرار گرفته باشد، يك كليد يكپارچه را مشاهده مي‌كنيد كه دو طرف آن وظيفه كليدهاي راست و چپ ماوس را انجام مي‌دهند. به‌عبارت ديگر، همان طرح منشوري كه روي بدنه G62-b57EE به كار رفته در قسمت صفحه لمسي نيز تكرار شده است. به نظر مي‌رسد، در ابتدا كار با اين صفحه لمسي خصوصا در هنگام لغزاندن صفحه از بالا به پايين و برعكس كمي سخت باشد و مدتي طول مي‌كشد تا كاربر به ساختار و محدوده آن عادت كند.

در سمت چپ بدنه لپ‌تاپ كانكتور‌هاي هدفون و ميكروفن، دو درگاه USB 2.0، كانكتور RJ45، يك درگاه HDMI و در آخر يك درگاه VGA قرار گرفته‌اند. همانند اكثر لپ‌تاپ‌هاي شركت HP، در اين مدل نيز يك اسلات كارت‌خوان تعبيه شده است كه از كارت‌هاي MMC/SD، كارت‌هاي حافظه Memory Stick و Memory Stick Pro شركت سوني و نيز كارت‌هاي تصوير xD پشتيباني مي‌كند. اين اسلات نيز در سمت چپ بدنه قرار گرفته است. سمت راست بدنه لپ‌تاپ، به ترتيب درايو اپتيكال، يك درگاه USB 2.0، كانكتور تغذيه برق و حفره قفل Kensington را در خود جا داده است.

در بخش امكانات شبكه‌اي موجود در لپ‌تاپG62-b57EE، مي‌توان از اينترفيس 10/100 Base-T آن نام برد. از سوي ديگر در ساختار اين لپ‌تاپ جهت استفاده از فن‌آوري وايرلس و در كنار ويژگي Bluetooth ، قابليت پشتيباني از استانداردهاي 802.11 b/g/n نيز گنجانده شده است. بنابراين كاربران G62-b57EE به كمك اين استانداردها از طيف وسيعي از فركانس‌هاي شبكه‌هاي وايرلس بهره‌مند خواهند شد.يك دوربين VGA به‌ همراه ميكروفن مجتمع و همچنين بلندگوهاي Altec Lansing ، قابليت‌هاي چندرسانه‌اي و همچنين امكانات كنفرانس ويديويي آن را تكميل مي‌كنند. بلندگو‌هاي مذكور در بالاي صفحه كليد تعبيه شده‌اند.

قابل ذكر است كه وزن G62-b57EE تقريبا به 2,2 كيلوگرم مي‌رسد كه بسته به نوع پيكربندي آن مي‌تواند كمي بيشتر نيز باشد. با اين‌حال، در مجموع مي‌توان گفت كه G62-b57EE لپ‌تاپ سنگيني به شمار نمي‌آيد.براي شارژ كردن باتري 6 سلولي ليتيومي Li-ion اين لپ‌تاپ از يك آداپتور برق AC با توان 90 وات استفاده مي‌شود. قابل ذكر است كه عمر اين باتري تقريبا به 4 ساعت مي‌رسد كه زمان مناسبي به‌شمار مي‌آيد.

به طور كلي با توجه به ويژگي‌هاي ذكر شده مي‌توان گفت كه G62-b57EE براي انجام كارهاي روزمره اداري و جست‌وجو در صفحات وب كاملا مناسب است. از سوي ديگر، كارت گرافيكي آن نيز امكان اجراي بازي‌ها را در سطح متوسط فراهم مي‌كند. در واقع اگر به دنبال لپ‌تاپي براي همراهي مي‌گرديد، G62-b57EE گزينه مناسبي محسوب مي‌شود و مي‌توانيد روي قدرت پردازنده آن در هنگام كار با نرم‌افزار‌هاي مختلف حساب كنيد. با اين وجود اين لپ‌تاپ از عهده كارهاي گرافيكي سنگين و نيز بازي‌هاي پيشرفته برنمي‌آيد.

 

مزايا

عدم جذب لكه يا اثر انگشت، عملكرد مناسب پردازنده، وزن پايين

معايب

مشخص نبودن ابعاد صفحه لمسي، نداشتن درگاه USB 3.0

 

مشخصات فني

پردازنده:460M-Core i5 با فركانس كلاك 2,53 گيگاهرتز

حافظه: 3 گيگابايت  DDR3

هارد ديسك: 320 گيگابايت SATA با سرعت چرخش 7200 دور در دقيقه

كارت گرافيكي: ATI Mobility Radeon HD 5470

نمايشگر:  15,6اينچ با نور پشتي LED و تفكيك‌پذيري 768×1366

درايو اپتيكال: DVD+R/RW با فن‌آوري LightScribe

منبع : عصر شبکه





مطالب مرتبط با این پست
.